ПРЕЗЕНТАЦІЯ
ДОСВІДУ
«Усмішка» Рей
Бредбері
- Кажуть, вона усміхається,- сказав хлопчик.
- Еге ж, усміхається,- відповів Грігсбі.
- Кажуть, вона зроблена з фарби та полотна.
- Правильно.
- Правильно.
- Кажуть, їй чотириста років.
- Якщо не більше. Коли вже так казати, нікому не відомо, який зараз рік.
- Дві тисячі шістдесят перший!
- Правильно, так кажуть, хлопче, кажуть. Брешуть. А може, трьохтисячний. Чи п'ятитисячний. Звідки нам знати! Стільки часу самісінька веремія була...
- Якщо не більше. Коли вже так казати, нікому не відомо, який зараз рік.
- Дві тисячі шістдесят перший!
- Правильно, так кажуть, хлопче, кажуть. Брешуть. А може, трьохтисячний. Чи п'ятитисячний. Звідки нам знати! Стільки часу самісінька веремія була...
Том і отямитися не встиг, як натовп, гукаючи,
штовхаючись, борсаючись, поніс його до картини. Різкий звук полотна, що рветься... Натовп вив, і руки дзьобали портрет, наче
голодні птахи. Сліпо наслідуючи інших, він простяг руку, схопив клапоть лисніючого
полотна, смикнув та впав, а поштовхи та стусани вибили його з натовпу на землю.
Весь у саднах, одяг розірваний, він дивився, як стареча жувала шматки полотна,
як чоловіки розмальовували раму, розкидали ногами жорсткі клапті, шматували їх
у найдрібніше лахміття.
Схлипуючи, Том побіг геть. За місто, на поранену воронками дорогу, через поле, через мілку річечку він біг, не обертаючись, і стиснута в кулак рука була захована під куртку…
Світ спав, осяяний місяцем.
А на його долоні лежала Усмішка. Він дивився на неї у білім світлі, яке падало з опівнічного неба, і тихо повторював про себе, знову й знову: "Усмішка, чарівна усмішка..."
За годину він усе ще бачив її, навіть після того, як обережно склав та заховав. Він заплющив очі, і знову у темряві перед ним - Усмішка. Лагідна, щира, вона була там і тоді, коли він заснув, а світ охопила німа тиша, і місяць плив у холоднім небі спочатку вгору, потім униз, назустріч ранку.
Схлипуючи, Том побіг геть. За місто, на поранену воронками дорогу, через поле, через мілку річечку він біг, не обертаючись, і стиснута в кулак рука була захована під куртку…
Світ спав, осяяний місяцем.
А на його долоні лежала Усмішка. Він дивився на неї у білім світлі, яке падало з опівнічного неба, і тихо повторював про себе, знову й знову: "Усмішка, чарівна усмішка..."
За годину він усе ще бачив її, навіть після того, як обережно склав та заховав. Він заплющив очі, і знову у темряві перед ним - Усмішка. Лагідна, щира, вона була там і тоді, коли він заснув, а світ охопила німа тиша, і місяць плив у холоднім небі спочатку вгору, потім униз, назустріч ранку.
Хто така людина, для чого вона живе на Землі, чим має
керуватися? Інстинкт натовпу, норма
чи індивідуалізм, відхилення від
норми? Що означає бути справжньою
Людиною? Який сенс в усьому цьому?
3000
…
5000 …
2061 …
2014 …
Усмішка – це слово вчителя, це насіння,
що лежить в озимому полі. А з першим теплим подихом весни ВОНО прозріє,
потягнеться до сонця, і зазеленіє лан життя думок.
Том – один із тих непересічних учнів, серцем якого маніпулюють думки вчителя.
Навіть у шаленому натовпі несвідомих грісгбів, Том щільно-щільно притисне до грудей
«шматочок» духовних порад з полотна
життя свого вчителя.
Учитель – це велике сонце з безліччю розмаїтих теплих променів, яким
поставлена реалізація нелегкої місії на
Землі : доторкнутися й
зігріти серця невгамовних дітлахів.
Праця вчителя
нелегка:
-
це
відповіді на тисячу «чому»;
-
це
гори різноманітної літератури;
-
це кілометри шляху, пройдені класною кімнатою;
-
це
кілограми зошитів;
-
це
радість спілкування з учнями;
-
це гіркота свого безсилля у певні хвилини;
-
це
нескінченний пошук досконалості в усьому, прагнення дійти до самої сутності.
Як і
раніше, вчитель має бути зразком в усьому: в спілкуванні, культурі, манері
триматися, своєї впевненості. Вчительське життя вимагає швидких реакцій,
високої напруги, великої витривалості.
Проте на квадратовому
ринзі у
двобою перемагає …
різноманітність
Життєве кредо:
«Людина народжується не для того, щоб зникнути безвісною
пилиною. Людина народжується, щоб лишити по собі слід вічний»
В.О.Сухомлинський
Педагогічне кредо:
Вимогливість до учнів у поєднанні з
повагою до їхньої особистості.
Учитель не той, хто вчить, а той у кого вчаться:
- пізнавати, діяти, спілкуватись, жити;
- будувати роботу на позитивних емоціях вчителя і
учня;
- розвивати, навчати, виховувати одночасно;
- максимально враховувати індивідуальні здібності
учнів;
- всебічно розвивати творчі здібності дітей;
- не давати готові знання , а вчити добувати їх;
- формувати свідому, активну особистість та
громадянина…
Проблема
забезпечення пізнавальної активності учнів у навчально-виховному процесі
сьогодні є однією з найактуальніших,
оскільки з переходом до основної школи в учнів
помітно зменшується інтерес до навчання, невпинно скорочується обсяг та
якість засвоєного навчального матеріалу, вчителю
все важче вдається залучити дітей до повноцінної інтелектуальної діяльності.
Вивченням діючих спонукань, які зумовили б пізнавальну
активність учнів, займалися відомі
дидактики і педагогічні психологи:
-
Б.Баєв,
-
Д.Єльконін,
-
Г.Костюк,
-
О.Леонтьєв,
-
І.Підласий та інші.
Проте
предметне дослідження системи
навчальних спонукань у середній школі, на
жаль, знаходиться на недостатньому рівні вивчення. Тому я у своїй навчально-методичній роботі спробувала визначити систему зовнішніх і внутрішніх мотивувань, які б
зумовили б навчальну активность учнів
старшої школи.
Отже, як зацікавити ? КВК, урок-подорож, вікторина, брей-ринг,
практична робота в Інтернеті. Тоді урок набуває ознак шоу. А програмні
вимоги? На мою думку, система дієвих спонукань у навчальному
процесі має бути присутня на уроці
постійно, але фрагментарно, епізодично!
УСНЕ ВИСЛОВЛЮВАННЯ
Наприклад, можна
запропонувати учням такі форми роботи:
-
проведення
психологічний тестів у поєднанні з
мовно-літературною темою;
-
активне слухання теоретичного матеріалу з подальшим складанням
тестових завдань до нього;
-
переклад текстів з російської або англійської мов;
-
презентація
тематичних проектів вчителя або учнів;
-
проведення
епізодичних літературних або
мовознавчих ігор;
-
запрошення
на урок вчителя іншого предмету;
-
передбачення змісту майбутнього твору за опорними словами;
-
артикуляційна гімнастика;
-
фізичні хвилинки;
-
проведення
експериментів з літературним
матеріалом (наприклад, дати можливість учням
проекспериментувати у виборі
мотиву до пісні «За городом качки
пливуть» , використовуючи мелодії інших народних пісень або ж сучасної
естради;
-
використання
додаткового позапрограмного матеріалу для всебічного вивчення предметної теми;
-
опрацювання регіональних
періодичних видань;
-
оформлення
індивідуальної майстерності учнів, зокрема створення
учнівського порт фоліо;
-
асоціативне
відтворення прослуханого на папері;
-
оцінювання роботи учнів на уроці його товаришами з подальшою
корекцією вчителя або ж
скористатися системою оцінювання навчальних досягнень учнів,
запропонованою українським філософом Г.Сковородою:
ð Весма остр
ð Зверок острой
ð Очень понят
ð Гораздо понят
ð Понят
ð Кажется понят
ð Не понят
ð Не очень понят
ð Весьма не понят
ð Кажется не годен
ð Не годен
ð Самая негод ница, самий негодник
-
робота у парі з визначенням кращої;
-
взаємонавчання;
-
ліричні відступи;
-
розгадування
ребусів, кросвордів;
-
складання
пазлів;
-
ігрова форма презентації навчального матеріалу;
-
робота в Інтернет – мережі;
-
складання схеми - дзеркала;
-
робота з проектами (наприклад,
у 2011-2012 н.р. учні під моїм
керівництвом досліджували фольклорну спадщину
нашого Щорського регіону. Вони спілкувалися з рідними, з близькими , з
навіть малознайомими людьми і записували
з їхніх вуст пісні, приказки,
казки, цікаві історії , які побутували в
їхніх родинах багато років тому).
-
та інші
форми і методи роботи.
Деякі згадані форми
і методи роботи за вашої участі я проілюструю.
Отже, ….
1.
Для
створення позитивного настроєвого клімату на уроці можна вдатися до
психологічного релаксаційного навіювання.
Вправа «Муха»
Мета: зняти напруження з м'язів
обличчя.
Нехай
дитина зручно сяде: руки вільно лежать на колінах, плечі та голова опущені,
очі заплющені. Та уявіть собі, що на її обличчя намагається сісти муха. Бона сідає їй то на ніс, то на ротик, то
на лоб, то на очі.
Завдання дитини — не розплющуючи
очей, відігнати набридливу комаху.
Вправа «Бурулька»
Мета: досягти оптимального
емоційного стану. Станьте, заплющте очі, руки підніміть угору. Уявіть, що Ви —
бурулька. Напружте усі м'язи Вашого тіла.
Запам'ятайте це відчуття. Необхідно завмерти у цій позі на 1-2 хвилини. Потім
уявіть, що під дією сонячного тепла Ви починаєте поволі танути,
розслаблюючи поступово кисті рук, потім — м'язи плечей, шиї, корпусу, ніг тощо.
Запам'ятайте свої відчуття у стані розслаблення. Виконуйте вправу доти, доки не
досягнете оптимального емоційного стану. Цю вправу також можна виконувати,
лежачи на підлозі.
2.
За
темою «Іменник як самостійна частина мови. Морфологічні ознаки іменника» можна провести
психологічний тест на визначення рівня розвитку образної пам’яті учнів і виконання мовного завдання:
визначити категорію роду і числа
записаних іменників.
ПРОВЕДЕННЯ ТЕСТУ
3. На етапі мотивації навчальної діяльності при вивченні
теми «Власне українські та запозичені слова» можна запропонувати учням перекласти
записані на дошці слова з англійської на українську мову чи
навпаки:
англійською
мовою : українською мовою:
сlаss
дата
dirесtоr
пікнік
соmputеr телефон
artist
доктор
соnstitutіоn
поліція
4. На уроці розвитку зв’язного мовлення
з теми «Замітка в газету зі шкільного життя інформаційного характеру» можна наочно ознайомити дітей із змістом кількох заміток районної газети
«Промінь жовтня»
ЧИТАННЯ ГАЗЕТ
5.
Не
менш цікавим для дітей є й передбачення змісту художнього
твору за опорними словами.
Наприклад, за словами козаченько,
дівчинонька, батько, мати, ледачий, битий, дорога, оженитися, сватати
передбачити зміст народної пісні , що вивчається за програмою в 9 класі «Лугом
іду, коня веду» . Можливе використання
рядків з оригіналу пісні: «Я до тебе більш не прийду», «Я б до тебе
прилетіла, біля тебе сіла», « сухі дуби цвіли», «зелені пов'яли».
ЗРАЗОК
Покохав козак чорнобриву
дівчину. Одна була у батька – неньки. Може, тому – то пестили її, усяк
розважали , до роботи не пускали. От і зросла Оринка трошки ледачкувата, проте
вміла до жарту.
Заполонила серденько козака усмішка
Оринки. Вирішив сватів заслати. Та любі тато і ненька бажали багатого для доні.
Тож свати в особі Миколи та Івана мусили ділити гарбуза з товаришем за перелазом веселої Оришки. Пішли хлопці
далі битою дорогою, щастя-долі шукати.
6. На етапі
підготовки учнів 11 класу до написання твору-роздуму на порушену
морально-етичну проблему «Чи варто боятися ВІЛ-інфікованих?» доцільно буде переглянути відеоролик «Про СНІД». Його зміст допоможе всебічно обґрунтувати порушену проблему в майбутньому творі.
ПЕРЕГЛЯД ВІДЕОРОЛИКУ
7.
Можна
скористатися на уроці й on-line довідкою. Якщо
немає можливості забезпечити ресурсами Інтернет - мережі всіх учнів, можна
обрати 1 або 2.
Так, при вивченні особливостей
українського весілля, можна запропонувати учням відшукати в Інтернеті весільні повір’я і прикмети, які існують у нашого народу.
РОБОТА В МЕРЕЖІ ІНТЕРНЕТ
ü НЕ
можна одружуватися, коли на кутку наречених
є покійник.
ü Не
можна проходити між нареченими у день їхнього весілля.
ü Весілля
треба планувати у день власного дня народження ( додати 9 місяців від дати
свого народження).
ü Не
варто кидати квіти нареченої ще неодруженим подружкам. За народними
переконаннями, у такий спосіб молода віддає власне щастя.
ü Якщо
у день весілля іде дощ, молоді будуть багаті.
ü Той з майбутнього подружжя довше проживе, у кого під час
вінчання свічка залишиться довшим.
ü Погана прикмета - впустити обручку перш, ніж надягти його на
палець. Якщо ви все ж таки впустили кільце, то через нього протягують ниточку,
яка повинна бути заздалегідь заготовлена свідками і яка збере на себе погані
прикмети. Після цього кільце можна одягти. Ниточку після закінчення реєстрації
потрібно спалити, сказавши при цьому: "спалиш вогонь всі мої біди і
печалі". Спалює ниточку той, хто впустив кільце.
ü Обручки міряти нікому не давати ні
до, ні після весілля.Ще задовго до весілля, навіть задовго до зустрічі з
судженим молоді дівчата намагалися заглянути в майбутнє, шукали різні прикмети,
які, як їм здавалося, можуть хоч би натякнути на неминучу долю. У минулому, в Різдво, в святочні дні, вночі проходили
ворожіння.
8.
На
уроках української мови діти багато
виконують письмових завдань, швидко втомлюються. Тоді можна вдатися до
написання графічного диктанту. Наприклад,
Графічний диктант
Прочитайте народні вислови й
афоризми. Дослідіть, яку функцію виконує в них тире. Згрупуйте речення за
правилами пунктуації: а) тире між
підметом і присудком; б) тире в
неповному реченні; в) тире в
безсполучниковому складному реченні.
1. Дай язикові волю — заведе в неволю. 2. Добрий
намір — то вже півсправи. 3. Дурний язик — голові не приятель. 4. Млин меле —
борошно буде, язик меле — біда буде. 5. Не допомагай порадами, а краще —
плечима. 6. Не спіши побалакати — спіши працювати. 7. Порожня бочка гучить, а
повна — мовчить. 8. Пуста думка — зайва ноша. 9. Склав план — діло зробиш. 10.
Слово без діла — гітара без струни. 11. Язик мій — часто ворог мій. 12. Чоловік
у хаті голова, а жінка — душа.
Відповіді:
А) 2, 3, 6, 8, 10,11.
Б) 5, 7.
В) 1, 4, 9.
9.
Подобається
учням і бігаючий диктант. Учитель має бути за дверима кабінету. По
черзі виходять по-одному учні, вчитель читає речення, учень запам’ятовує його, заходить у клас і диктує
однокласникам своє речення, записує його і в свій зошит і далі іде наступний
учень. Скільки учнів, стільки речень. Після останнього учня в клас входить
вчитель, читає всі речення, учні перевіряють написане. Це завдання добре
розвиває пам’ять учнів.
Ø А все-таки
Хому приваблювала посада їздового.
Ø Нас ані бурі не скосили, ані шторми не взяли.
Ø Рання весна тільки-но заходить у тихі села.
Ø Тільки-но розтане
сніг, як із землі починає вибиватися травичка.
Ø Не так-то робиться
все хутко, як швидко оком змигнеш. Сонце тільки
– но сіло за лісовими хащами.
Ø Вона не
терпіла будь-якого бруду.
Ø Я зрозумів
в труді-таки, що крила-мрії –
дві руки.
10.
Артикуляційна гімнастика. На час вивчення фонетичної системи
української мови можна запропонувати учням конкурс на кращого скоро мовника.
Миші в шафі шаруділи
Шість шарфів шерстяних з`їли.
Шість шарфів шерстяних з`їли.
Пиляв Пилип поліна з лип.
Притупив пилку Пилип.
Притупив пилку Пилип.
На печі, на печі
Смачні та гарячі
Пшеничні калачі.
Хочеш їсти калачі –
Не лежи на печі.
Смачні та гарячі
Пшеничні калачі.
Хочеш їсти калачі –
Не лежи на печі.
11. Асоціативне
малювання. Наприклад, потрібно відтворити образи – символи, які наявні в літературній
палітрі вірша І. Малковича «З янголом на
плечі». Завдання учні виконують в процесі
програшу відеопрезентації.
ПЕРЕГЛЯД
ВІДЕОРОЛИКУ
12.
Підсумковий
урок за вивченими соціально-побутовими
піснями можна провести у формі відомої з дитинства гри – «Морський бій»
Змагатимуться дві команди,
які мають обрати собі капітанів.
В обов’язки
капітана входить право на
«постріл» (назвати одну цифру та
букву), на перехресті яких знаходиться цифра (закодоване питання) або літера;
визначення учня, який буде відповідати.
Роблять «постріли» команди
почергово. Якщо капітан своїм пострілом влучає в цифру, то команда відповідає на запитання, закодоване під цією
цифрою. Команді дається 30 с. на обміркування питання. За правильну відповідь
команда отримує 10 балів.
Якщо команда не може дати
правильної відповіді на запитання або назвала неправильну відповідь, право на
«постріл» дається наступній команді.
Якщо капітан «пострілом»
влучив у літеру, то команда автоматично
отримує 10 балів і має право на наступний «постріл» . У випадку прямого
влучення в однопарусний кораблик , він вважається збитим. Автоматично навколо нього відкриваються
сусідні клітинки…
Якщо пряме влучення
приходиться на дво- або три парусні кораблики, то вона вважаються пораненими.
Команда отримує 10 балів і знову «стріляє», знаючи, що ці кораблики
розміщуються лише вертикально або горизонтально.
Під час гри
відкриватиметься все більше літер. Тому команди повинні намагатися першими
вгадати закодоване слово.
Тій команді, яка вгадає
слово , нараховується 20-40 балів, і гра закінчується.
Макет поля, який знаходиться у руках вчителя:
|
А
|
Б
|
В
|
Г
|
Д
|
Е
|
Ж
|
З
|
И
|
1
|
1
|
|
2
|
|
д
|
|
3
|
4
|
5
|
2
|
і
|
|
8
|
|
в
|
|
|
7
|
6
|
3
|
|
9
|
|
|
|
|
ч
|
|
11
|
4
|
|
|
и
|
|
|
|
|
12
|
|
5
|
ч
|
|
ь
|
|
|
е
|
|
|
г
|
6
|
|
|
|
13
|
|
в
|
|
|
і
|
7
|
|
і
|
|
15
|
|
|
16
|
|
р
|
8
|
|
|
17
|
|
л
|
|
|
ц
|
|
9
|
і
|
|
18
|
19
|
|
10
|
20
|
14
|
|
Макет поля, який
закріплений на дошці:
|
А
|
Б
|
В
|
Г
|
Д
|
Е
|
Ж
|
З
|
И
|
1
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
8
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
9
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Орієнтовані запитання
1.
На
які дві тематичні групи поділяються родинно-побутові пісні?
(Про кохання, про сімейне життя)
2.
Назвіть
основні риси фольклорного твору.
(Традиційність, варіативність, усність,
колективність)
3.
Ця
пісня побудована у формі монологу дівчини, яка нарікає на зрадливого коханого:
«Десь поїхав мій миленький іншої шукати»
(Це пісня «Цвіте терен, цвіте терен»)
4.
Дайте
визначення літературному терміну – художній паралелізм.
(Це паралельне зображення двох явищ із різних сфер життя)
5.
Вкажіть,
з якої пісні ці рядки:
«Пісня та мила,
пісня та люба-
Все про кохання ,
все про любов…»
(Пісня «Місяць на небі, зіроньки сяють»)
6.
Вкажіть,
з якої пісні ці рядки:
«Іще очі не дрімали,
А вже сходить сонце.
Хоч дрімали, не дрімали –
Не будете спати,
Десь поїхав мій миленький
Іншої шукати»
(«Цвіте
терен, цвіте терен»)
7.
Що
символізує образ терну у пісні «Цвіте терен, цвіте терен» ? (Страждання)
8.
У
пісні «Місяць на небі, зіроньки сяють» , що символізує човен?
(Подолання
перешкод)
9.



Розкрийте зміст любовного трикутника:




10.
Визначте художній засіб «Ой коли б ти ,
дівчинонько». (Звертання)
11.
Визначте
художній засіб «сухі дуби цвіли». (Оксюморон)
12.
Поясніть
походження слова «шлюб». (Від слова
«слюб» - єднання в любові)
13.
Чи
правильне твердження: заручини відбувалися задовго до сватання – місяців за
2-3? (Так)
14.
Що
символізував гарбуз на сватанні? (Відмову
дівчини нареченому)
15.
Яка
особливість випікання короваю? Яких правил випікання дотримувалися?
(Для його випікання запрошувалося від трьох
до семи шанованих молодих жінок, які жили із своїми чоловіками в повній злагоді
(розведених і вдовиць не брали). Коровай пекли в хаті і молодого, і молодої.
Коровайниці приносили борошно. Яєчка, горілку, масло. Роботою їхньою
керував старший сват: благословляв місити тісто, вливати в нього трохи горілки,
брати коровай, садовити в піч, виймати й вносити в комору)
16.
Чим
прикрашали гільце нареченої?
(Прикрашали
заготовленими заздалегідь квітами, пахучим зіллям, стрічками, монетами зрізану
гілку плодового або хвойного дерева, а на вершечок прив’язували букетик з
колосся)
17.
Розкажіть про
найдраматичніший момент весілля.
(Прощання
молодої з батьками та родом. Вона сама або хор співали пісні-подяки батькові,
матері, родичам, а ті бажали їм здоров’я, щастя, достатку. Приданки та бояри в
цей час з дозволу старшого старости виносили і вантажили на вози скриню
молодої, подушки, перину та всяке починання. А челядь молодого нишпорила по
господі й «крала» для молодого на нове господарство все, що траплялося під
руку: макітри, миски, ложки, лопати, курей, ягнят, поросят. Челядь молодої
ганялась за ними, відбираючи загарбане. Зчинялася метушня, крики й жартівливі
лайки лунали на все село)
18.
Розкажіть
про останній етап весілля – циганщину.
(У
вівторок сходилися до хати молодого. Дехто вбирався циганом і циганкою,
ворожками, москалями, старцями; чоловіки вдягали жіночий одяг, жінки —
чоловічий. Гуртом обходили всіх родичів. Ті, що йшли попереду, випрошували, а
ті, хто за ними,— крали борошно, гречку, гусей, курей тощо. Все здобуте таким
чином приносили до батьків молодого, продавали одне одному збіжжя, а птицю
смажили; на вторговані гроші купували горілку. Вигадкам і витівкам не було
кінця. Робилися виставки окремих ігор п’єс, найчастіше «Піп і смерть» та «Млин»
(виконавці ролей рядилися і гримувалися). У хаті молодого рогачами, кочергами,
граблями скородили стіни, обдирали піч (щоб завдати молодій роботи, перевірити
її вміння опоряджати житло). На тачку або передок воза (з двома колесами) клали
солому, садовили батьків, з піснями, танцями, різними вигадками вивозили їх за
село й вивертали в пилюку на дорозі або в найбільшу калюжу. У різних
місцевостях, залежно від весільних звичаїв авторського чи артистичного
обдаровання учасників і гостей подібні витівки були найрізноманітнішими)
19.
Які прикмети, пов’язані з весіллям вам відомі?
20.
Коли
відбувався дівич-вечір? Розкажіть про його особливості.
(Це прощання нареченої з дівоцтвом.
У суботу ввечері всі подруги молодої сходилися до її хати. Під троїсті музики
вони співали пісень, у яких славили дівочу красу, молодість, привільне життя,
висловлювали жаль з приводу розлуки з батьками, родом. У деяких місцевостях на
дівич-вечір приходив і молодий, брав сорочку, а нареченій дарував щось з одежі)
13.
Учням цікаво, коли у ролі вчителя виступає
їх однокласник. Так, при вивченні нової теми до пояснення навчального
матеріалу можна залучати учнів.
Правила вживання апострофа
Апостроф ставиться перед я,
ю, є, ї, що позначають два звуки [й + а; й + у; й + е; й + і], для
позначення роздільної вимови твердих приголосних у таких випадках:
1. Після б, п, в, м, ф: б’є,
в’ється, в’ялий, п’ють, м’ятний, солов’ї, кав’ярня, полум’яний, пам’ять,
Прип’ять, торф’яний.
2. Після твердого р у
кінці складу:пір’я, сузір’я, матір’ю, бур’ян, у Причорномор’ї.
3. Після к в
імені Лук’ян і похідних від нього словах: Лук’яненко,
Лук’янівка, Лук’янов.
4. Після префіксів та першої
частини складних слів, що закінчуються на твердий приголосний: без’язикий,
від’їхати, з’ясувати, об’єднаний, під’їзд, возз’єднання, між’ярусний,
пів’яблука, дит’ясла.
Апостроф не ставиться перед я,
ю, є:
1. Після б, п, в, м, ф,
якщо перед ним стоїть приголосний (крім р), який належить до
кореня: дзвякнути, мавпячий, морквяний, святкувати, тьмяний, цвях,
свято, духмяний, але черв’як, верб’я, торф’яний.
2. Після р на
початку складу (я, ю, є позначають м’якість звука
[р]): буря, буряк, борються, гарячий, дрючок, крюк, моряк, рябий,
рясний, рятувати, Рєпін.
14.
Інколи
учням важко запам’ятати запропонований навчальний матеріал. Тому
можна вдаватися до вигадок,
до складання історій.
Відміни іменника, чоловіча і жіноча рими, двухстопний віршовий розмір,
сонорні приголосні …
15.
Бажано проводити на уроках й хвилинки
для відпочинку, які можна пов’язати з числом проведеного уроку.
Наприклад, 19 грудня можна заспівати частково загальновідому пісню про Миколая.
ВИКОНУЄТЬСЯ ПІСНЯ
16.
Робота
учнів у парі над творчим проектом. Після оглядового вивчення біографії
Ю.Яновського можна учням запропонувати створити презентацію про його життєвий і
творчий шлях за опорними ключовими словами.
ПРЕЗЕНТАЦІЯ УЧНІВСЬКОГО
ПРОЕКТУ
17. На початку нинішнього століття
концепція особистого портфоліо учня
розробляється і в Україні, тоді як у США до проблеми оформлення індивідуальної майстерності учнів звернулися ще у другій половині минулого
століття.
Єдиних вимог до створення папки успіху немає. Зміст залежить від конкретного
вчителя, класу, поставлених цілей. Пропонуємо такий перелік робіт «папки успіху»:
-
життєве кредо учня;
-
візитівка;
-
читацький щоденник (українська література) або зошит власних опорних схем (українська мова);
-
результати контрольних робіт;
-
письмові роботи;
-
анкети;
-
оцінні листи;
-
матеріал індивідуальних та групових
проектів;
-
малюнки, ілюстрації до творів;
-
грамоти, свідоцтва;
-
світлини уроків, дозвілля;
-
архів родинного фото тощо.
ПРЕЗЕНТАЦІЯ
ПОРТФОЛІО УЧНЯ
Отже, система правильно підібраних вчителем навчальних стимулів спонукає дитину мислити, думати, порівнювати, аналізувати,
виправляючи свої помилки і помилки свого товариша.
1 коментар:
Життя іноді може бути веселим, одна хвилина прекрасна, а наступна - зовсім інша. Ми з чоловіком прожили дуже красиве життя до несподіваного хаосу, життя без вад і недовіри, поки у нас не було проблем з підтримкою наших дітей, він перестав платити і знайшов пригоду за межами флірту зі своїм заповітним подружжям. все, що я страждав. і для того, над чим я працював над непотрібним задоволенням, я відчував у собі цю порожнечу, я не мав уявлення, як допомогти мені з’єднатися з ним, тому що він не повернувся додому, пізно просидів, пив, курив, займався різними речами, які він ніколи не робив зробив. Але завдяки людині, яка принесла радість і стабільність у мій дім, доктор Егвалі, людина добрих справ, настільки справжній і поступливий, бо я намагався і мав довіру. Поговоріть з ним про те, що вас турбує, і ви будете раді, що це зробили. WhatsApp або Viber +2348122948392 або електронною поштою dregwalispellbinder@gmail.com
Дописати коментар