Translate

КАЛЕНДАРНЕ ПЛАНУВАННЯ НА І СЕМЕСТР: 7 - 11 КЛАСИ "УМ", "УЛ", "СВ"

5 клас
СВІТОВА ЛІТЕРАТУРА

Зміст програмного матеріалу
Дата
1
Світова література – духовна скарбниця людства. Роль книги у сучасному житті

2
Фольклор, його характерні ознаки. Література і фольклор

3
РМ. Літературний практикум за жанрами фольклору

4
Жанрова специфіка фольклорної і літературної казки. Різновиди казок, їх характерні ознаки

5
Індійська народна казка «Фарбований шакал». Викриття в образах тварин негативних людських рис

6
Японська народна казка «Момотаро, або Хлопчик – персик». Відображення любові до праці, кмітливості в образі Момотаро. Національний колорит японської казки

7
Китайська народна казка «Пензлик Маляна»

8
Арабська народна казка «Синдбад-мореплавець»

9
Арабська народна казка «Синдбад-мореплавець». Утілення в образі головного героя віри в перемогу людини над обставинами

10
Брати Я. та В. Грімм. Казка «Пані Метелиця»

11
Брати Я. та В. Грімм. Казка «Пані Метелиця». Моральні цінності в казці. Антитеза

12
Позакласне читання

13
Контрольна робота за темою «Вступ. Казки народів світу»

14
Зіставлення фольклорної та літературної казки. О.С.Пушкін. Вступ до поеми «Руслан і Людмила»

15
О.С.Пушкін . Вступ до поеми «Руслан і Людмила»

16
О.Пушкін . «Казка про мертву царівну і про сімох богатирів». Система образів. Автор

17
Г.К.Андерсен «Непохитний оловяний солдатик»

18
Г.К.Андерсен. «Соловейко»

19
Позакласне читання

20
О.Уайльд «Хлопчик – зірка»

21
О.Уайльд «Хлопчик – зірка». Казкові персонажі, їх характеристика. Основний конфлікт

22
О.Уайльд «Хлопчик – зірка». Символічний зміст назви твору. Еволюція образу головного героя

23
Контрольна робота за творчістю О.Пушкіна, Г.Андерсена, О.Уайльда

24
ДЖ. Кітс «Про коника та цвіркуна». Поетизація образу природи у вірші, його ідея

25
Й.Гете. «Нічна пісня подорожнього»

26
Й.Гете. «Нічна пісня подорожнього». Виразне читання вірша напамять

27
Г.Гейне «Задзвени із глибини». Звязок із фольклором. Виразне читання вірша напамять

28
Г.Гейне «Задзвени із глибини». Утілення краси весняної природи у вірші

29
Е.Сетон-Томпсон «Снап». Авторські спостереження за світом природи

30
Е.Сетон-Томпсон «Снап». Утвердження любові до всього живого

31
Е.Сетон-Томпсон «Снап» , «Лобо», «Доміно»

32
Контрольна робота за творчістю Дж.Кітса, Й.Гете, Г.Гейне, Е.Сетона-Томпсона





7 клас
УКРАЇНСЬКА МОВА
105 годин, 3 години на тиждень
п/п
Зміст навчальної програми
Дата
1
Вступ. Мова – духовна скарбниця народу

ПОВТОРННЯ І УЗАГАЛЬНЕННЯ ВИВЧЕНОГО
2
Розділові знаки у вивчених синтаксичних конструкціях

3
РЗМ. Повторення вивченого про текст., його структурні особливості, загальні мовні засоби між фразового звязку у тексті (практично)

4
Частини мови . Іменник. Прикметник. Числівник. Займенник

5
РЗМ. Різновиди читання та аудіювання. Навчальні читання мовчки та аудіювання.

6
Вивчені групи орфограм

МОРФОЛОГІЯ І ОРФОГРАФІЯ
7
Дієслово: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль

8-9
Форми дієслова: неозначена форма. Особові форми, дієприкметник, дієприслівник, безособові форми на –но, -то (загальне ознайомлення)

10
Неозначена форма дієслова

11
РЗМ. Повторення вивченого про типи і стилі овлення.  Поняття про публіцистичний стиль. Докладний переказ тексту публіцистичного стилю (усно)

12
Доконаний і недоконаний вид дієслова.

13
Контрольна робота за темами «Повторення вивченого. Дієслово»

14
Часи дієслова. Минулий час. Зміна дієслів у минулому часі.

15
Теперішній час. Складання висловлювань у художньому стилі з дієсловами у ІІ особі однини ті у ІІІ особі множини

16
РЗМ. Письмовий докладний переказ тексту художнього стилю

17
Майбутній час. Дієслова І і ІІ дієвідмін. Дієвідмінювання дієслів теперішнього і майбутнього часу

18
Способи дієслів (дійсний, умовний, наказовий). Творення дієслів умовного і наказового способів

19
Способи дієслів. Уживання одних способів дієслів чи певного часу замість інших

20
Безособові дієслова.

21
РЗМ. Особливості побудови зовнішності людини. Усний докладний переказ розповідного тексту з елементами опису зовнішності людини. Контрольний усний переказ

22
Способи творення дієслів

23
Правопис та вимова дієслів. Не з дієсловами (повторення). Правопис  -ться,  -шся в кінці дієслів. Чергування приголосних у дієсловах

24
Букви е, и в особових закінченнях дієслів І  і ІІ дієвідмін (повторення). Буква ь у дієсловах наказового способу

25
Розбір дієслова як частини мови. Систематизація вивченого про дієслово

26
Контрольна робота за темою «Дієслово»

27-28
РЗМ.  Письмовий контрольний переказ розповідного тексту з елементами опису зовнішності людини за складеним планом.

29
РЗМ.  Аналіз контрольних переказів, виправлення помилок, допущених у контрольному переказі. Контрольне читання мовчки


ДІЄПРИКМЕТНИК

30
Дієприкметник як особлива форма дієслова: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль

31
Активні й пасивні дієприкметники. Творення активних дієприкметників теперішнього і минулого часу

32
Активні і пасивні дієприкметники творення пасивних дієприкметників. Синоніміка активних і пасивних дієприкметників.

33
РЗМ. Усний твір-опис зовнішності людини за картиною

34
Дієприкметниковий зворот. Відокремлення комами дієприкметникових зворотів.

35
Дієприкметниковий зворот. Побудова речень з дієприкметниковим зворотом.

36
Відмінювання дієприкметників. Написання голосних і приголосних у суфіксах  дієприкметників.

37
Написання –н- у дієприкметниках та –нн- у прикметниках дієприкметникового походження.

38
Правопис дієприкметників. Не з дієприкметниками

39
Розбір дієприкметника як особливої форми дієслова. Систематизація вивченого про дієприкметник

40
Контрольна робота за темою «Дієприкметник»


ДІЄПРИСЛІВНИК

41
Дієприслівник як особлива форма дієслова: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль

42
Вид і час дієприслівників. Творення дієприслівників доконаного і недоконаного виду

43-44
Дієприслівниковий зворот. Кома при дієприслівниковому звороті та одиничному дієприслівнику

45
РЗМ. Письмовий твір-опис зовнішності людини за власними спостереженнями в художньому стилі з використанням дієприслівників та дієприкметників як засобу творення образності

46
Правопис дієприслівників. Не з дієприслівниками

47
Контрольна робота за темою «Дієприслівник».
Контрольний диктант

48
РЗМ. Аналіз контрольних диктантів.
Підсумковий урок

7 клас
УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА
70 годин, 2 години на тиждень
п/п
Зміст навчальної програми
Дата
1
Вступ. Художній твір як нова ірреальність, створена письменником. Функції мистецтва

ІЗ ПІСЕННИХ СКАРБІВ
2
Суспільно-побутові пісні: «Ой на горі та женці жнуть», «Стоїть явір під водою», «Гомін, гомін по діброві», «Ой у степу криниченька»

3
Жанрово-тематичне розмаїття пісень (козацькі, чумацькі, кріпацькі, солдатські, бурлацькі тощо). Трагічний і героїчний пафос козацьких і чумацьких пісень
ТЛ: пафос твору

4
Коломийки: «Дозвілля молоді», «Жартівливі коломийки» - «перла розсипаного намиста». Особливості жанру і його життєвість
ТЛ: коломийки

5
Виразне читання.  Конкурс на кращого декламатора української народної пісні

6
Позакласне читання
Суспільно – побутові пісні нашого регіону

7
Контрольна робота за темою «Суспільно-побутові пісні. Коломийки»

ПРО ДАЛЕКІ МИНУЛІ ЧАСИ
8
І.Франко. Короткі відомості про митця і його багатогранну творчість. «Захар Беркут». Змалювання героїчної боротьби русичів проти монголо-татарських нападників
ТЛ: історична повість, сюжет

9
Образи Захара Беркута, Максима, Мирослави, Тугара Вовка

10
Патріотичний мотив, його звязок із розгортанням сюжету. Мій улюблений герой. Проблема вибору у вирішальній ситуації

11
РЗМ. Контрольний письмовий твір «Уроки нашої історії» (за повістю «Захар Беркут»

12
Художні засоби, особливості мови, роль діалектизмів

13
Т.Шевченко. Творче життя поета. «Мені тринадцятий минало»

14
«Тополя». Романтична ідея незнищенності справжнього кохання, краси, вірності
ТЛ: балада, романтичний пейзаж, прийому контрасту, метаморфози

15
«Заповіт» єднає минуле, теперішнє і майбутнє. Історія написання. Мрія про щасливе майбутнє свого народу, віра в нього
ТЛ: ідея   
*напамять

16
Позакласне читання
Т.Шевченко. «Сестрі», «Закувала зозуленька», «Ми в купочці колись росли», «готово! Парус розпустили»

17
А.Чайковський. «За сестрою» . Жанрові ознаки повісті

18
Динамічний сюжет героїко-романтичної повісті. Використання фольклорних мотивів, засобів
ТЛ: героїко-романтична повість

19
Запорозькі козаки як романтичні герої. Благородство, відповідальність, мужність, вірність, життєлюбство запорозьких козаків
ТЛ: романтичний герой, композиція

20
Контрольна робота за темою «Творчість І.Франка, Т.Шевченка і А.Чайковського»

21
М.Стельмах. «Гуси-лебеді летять» (фрагменти). Автобіографічна повість про дитинство
ТЛ:  автобіографічний твір

22
Єдність світу і природи дитячої душі (у вчинках, поведінці, роздумах, переживаннях)

23
Звичаї, традиції українців. Символ образу гусей-лебедів
ТЛ: символ

24
Образ  Михайлика

25
РЗМ. Усний твір «Михайлик – головний герой повісті М.Стельмаха «Гуси-лебеді летять»

26
Г.Тютюнник. «Климко». Цікавий епізод з дитинства письменника

27
Воєнне дитинство в повісті

28
РЗМ. Відгук на прочитаний твір «Климко» Г.Тютюнника

29
Художні особливості твору: мова персонажів, художня деталь

30
Контрольна робота за темою «Творчість М.Стельмаха, Г.Тютюнника»

31
Література рідного краю

32
Підсумковий урок в кінці семестру


7 клас
СВІТОВА ЛІТЕРАТУРА

п/п
Зміст навчальної програми
Дата

Героїчні пісні та балади у світовій літературі
1
Вступ . Роль художньої літератури у формуванні життєвих цінностей людини

2
Давньоруські билини про Іллю Муромця. Легендарна історія Київської  Русі як основа билин. Втілення в них уявлень про патріотизм , героїзм , ідеальність народних героїв

3
Фольклорні балади про Робін Гуда. Історичне тло балад

4
РЗМ. Роздум на тему „Робін Гуд - уособлення народної мрії про захисника бідних і ображених” (усно)

5
Сербська народна балада „Смерть матері Юговичів”, її стриманий напружений драматизм . Ознаки фольклорної балади .
ТЛ: фольклорна балада

6
Виразне читання
Франсуа Війон  „Балада прикмет”. Особливості жанру літературної балади .
ТЛ: літературна балада

7
Фрідріх Шіллер „Рукавичка”. Утвердження самоцінності людського життя в баладі „Рукавичка".
Напамть: 1 — 2 балади за вибором учнів

8
Йоганн Вольфганг Ґете „Вільшаний король”. Переплетіння психологічного, фантастичного та реального в баладі Ґете

9
Олександр Пушкін „Пісня про віщого Олега".  Поетизація давньоруської старовини . Літописне джерело „Пісні"

10
Олександр Пушкін „Пісня про віщого Олега". Зіткнення людини зі своєю долею ,сенс зіставлення князя та волхва як відображення головної думки поета

11
Складання цитатного плану «Пісні  про віщого Олега»

12
Роберт Льюїс Стівенсон „Вересовий мед”. Уславлення в баладі подвигу в непримиренній боротьбі з іноземними загарбниками . Фольклорні елементи у творі

13
Адам Міцкевич ."Альпухара"(із поеми „Конрад Валленрод”) . Мужність і нескореність перед ворогом як провідна думка балади

14
РМ. Контрольний письмовий твір «Мій улюблений билинний герой»

15
Контрольна робота  з теми „Героїчні пісні та балади у світовій літературі.”

Героїчне минуле в літературі
16
Вальтер Скотт як засновник жанру історичного роману „Айвенго"

17
Вальтер Скотт як засновник жанру історичного роману „Айвенго" . Широка панорама життя середньовічної Англії . Історичний колорит і романтика подій у творі

18
Історія й доля людини : Айвенго , його відданість , чесність, благородство

19
Мудрість та любов жіночого серця. Ровена та Ребека - дві різні долі

20
Історичний колорит у романі «Айвенго»

21
Образ народу в романі «Айвенго»

22
РМ. Лицарський турнір на кращого знавця роману В.Скотта «Айвенго»

23
Позакласне читання
Історія на сторінках роману В. Скотта «Айвенго» та повісті О.Пушкіна «Капітанська дочка»

Україна та її історія в літературі
24
Микола Гоголь „Тарас Бульба". Гоголь і Україна . Зображення в повісті любові до України , героїзму , мужності й козацької звитяги в боротьбі за рідну землю
ТЛ: повість

25
Образ родини у повісті М.Гоголя «Тарас Бульба». Бойове товариство, побут, звичаї запорожців

26
РМ. Образ природи  у повісті М.Гоголя «Тарас Бульба».

27
Зображення в повісті любові до України, героїзму, мужності й ратної звитяги українського народу

28
Подвиг і зрада в повісті. Долі Остапа і Андрія

29
Втілення в образі Т.Бульби кращих рис запорозького козака

30
Райнер Марія Рільке – поет, мандрівник, шукач правди і відповідей на вічні питання буття. Рільке і Україна

31
Контрольна робота  з теми «Україна та її історія в літературі»

32
Узагальнення і систематизація вивченого


6 КЛАС
УКРАЇНСЬКА МОВА
(140 годин, 4 години  на тиждень)
п/п
Зміст навчального матеріалу
Дата
1
Вступ. Краса й багатство української мови

2
РМ. Повторення вивченого про мовлення. Загальне уявлення про ситуацію спілкування та її складники: адресат і адресант мовлення, тема та основна думка висловлювання, мета й місце спілкування (практично). Складання діалогів відповідно до запропонованої ситуації спілкування

Повторення, узагальнення й поглиблення вивченого
3
Словосполучення й речення. Головні члени речення. Просте речення

4 - 5
Звертання, вставні слова, однорідні члени речення в простому реченні. Розділові знаки в простому реченні

6 - 7
Складне речення. Розділові знаки в ньому

8 - 9
Пряма мова. Діалог

10
РМ. Структура тексту: зачин, основна частина, кінцівка; відоме й нове. Тема й основна думка тексту, мікротема, тематичне речення

11
РМ. Види зв’язку речень у тексті: послідовний, паралельний (практично)

12
РМ. Повторення відомостей про стилі й типи мовлення. Поняття про офіційно-діловий стиль

13
Контрольна робота за темою «Повторення, узагальнення й поглиблення вивченого»

14
Групи слів за походженням: власне українські й запозичені слова. Тлумачний словник української мови

15
Вимова й правопис слів іншомовного походження. Словник іншомовних слів

16
Активна й пасивна лексика української мови: застарілі слова (архаїзми й історизми), неологізми

17
Групи слів за вживанням: загальновживані й стилістично забарвлені слова, офіційно-ділова лексика

18
Групи слів за вживанням: професійні слова й терміни

19
Діалектні слова. Просторічні слова

20
РМ. Ділові папери. Складання плану роботи. Оголошення

21
Фразеологізми. Поняття про фразеологізм, його лексичне значення. Ознайомлення із фразеологічним словником

22
Фразеологізми в ролі членів речення. Використання фразеологізмів у художньому творі

23
Джерела українських фразеологізмів

24
Прислів’я, приказки, крилаті вирази, афоризми як різновиди фразеологізмів

25
Узагальнення вивченого з розділу «Лексикологія. Фразеологія». Тренувальні вправи

26
Контрольна робота за темою «Лексикологія. Фразеологія»
РМ. Контрольне аудіювання

27
РМ. Основні джерела матеріалу для твору і його систематизація. Складний план готового тексту

28
РМ. Особливості побудови опису приміщення й природи. Сполучення в одному тексті різних типів мовлення


29
Змінювання й творення слів. Твірне слово база для утворення іншого слова. Ознайомлення зі словотвірним словником


30-31
Основні способи словотворення


32
Словотвірний ланцюжок. Словотвірний розбір слова


33-34
Зміни приголосних при творенні відносних прикметників із суфіксами -ськ-, -цьк-, -зьк- та іменників із суфіксами -ств(о), -цтв(о), -зтв(о)


35
Зміни приголосних при творенні слів: іменників із суфіксом -ин(а) від прикметників на -ськ(ий), -цьк(ий), буквосполученням -чн- (-шн-)


36
Складні слова. Сполучні о, е в складних словах. Правопис складних слів разом і через дефіс, написання слів із пів-


37-38
Творення складноскорочених слів. Правопис складноскорочених слів


39
Контрольна робота за темою « Словотвір. Орфографія»
РМ. Контрольне читання мовчки


40
РМ. Контрольний докладний переказ художнього тексту розповідного характеру з елементами опису приміщення

41
Морфологія. Орфографія. Загальна характеристика частин мови

42
РМ. Аналіз контрольного переказу

43
Іменник як частина мови: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль

44
Іменники назви істот і неістот (повторення). Іменники загальні та власні, конкретні й абстрактні. Велика буква і лапки у власних назвах

45
Збірні іменники. Рід іменників (повторення). Іменники спільного роду

46
Число іменників (повторення). Іменники, що мають форму тільки однини або тільки множини

47
Відмінки іменників, їх значення. Відмінювання іменників

48

Поділ іменників на відміни й групи

49
Контрольна робота за темою «Іменник»

50
РМ. Твір-опис приміщення на основі особистих вражень у художньому стилі

51
Відмінювання іменників І відміни

52
Відмінювання іменників ІІ відміни

53
Особливості відмінювання іменників чоловічого роду в родовому відмінку

54-55
Тренувальні вправи

56
Відмінювання іменників ІІІІV відмін

57
Незмінювані іменники. Рід незмінюваних іменників

58
Відмінювання іменників, що мають форму лише множини

59-60
Тренувальні вправи

61
Контрольна робота за темою «Іменник»

62
Контрольний диктант

63
РМ. Складання і розігрування діалогів відповідно до запропонованої ситуації спілкування

64
Підсумковий урок

6 клас
УКРАЇНСЬКА МОВА
122 години; 3,5 години на тиждень
№ п/п
Зміст навчальної програми
Дата
1
Вступ.
Краса і багатство української мови



2
РЗМ. Мова і мовлення. Види мовленнєвої діяльності.
Ситуація спілкування

Повторення, узагальнення  й поглиблення вивченого

3
Словосполучення. Речення. Головні і другорядні члени речення.             


4
Однорідні члени речення. Просте і складне речення

5
Звертання. Вставні слова

6
Пряма мова

7
Текст, його тема, головна думка. Будова тексту. «Відоме» і «нове»             
в реченнях тексту.  Типи і стилі мовлення

8
РЗМ. Докладний усний переказ тексту художнього стилю. Навчальне   аудіювання

9
Контрольна робота за темою « Повторення вивченого в попередніх класах» 

Лексикологія
10
Групи слів за їхнім походженням. Власне українські слова. Тлумачний словник української мови.

11
Запозичені (іншомовного походження) слова. Словник іншомовних слів

12
Активна і пасивна лексика української мови: застарілі слова (архаїзми й історизми), неологізми

13
РЗМ. Особливості опису приміщення.Усний переказ (докладний або вибірковий) розповідного тексту з елементами опису приміщення

14
Групи слів за вживанням: загальновживані і стилістично забарвлені слова і терміни, просторічні слова, жаргонізми

15
Офіційно - ділова лексика

16
РЗМ. Ділові папери. Оголошення. План роботи

17
Контрольна робота за темою  «Лексикологія (тестування). Навчальне читання мовчки»

18
РЗМ. Письмовий переказ розповідного тексту з елементами опису приміщення

Словотвір. Орфографія
19-20
Змінювання і творення слів. Основні способи словотворення: префіксальний, суфіксальний,префіксально-суфіксальний, безафіксальний, складання основ (або слів), перехід слів з однієї частини мови в іншу

21
РЗМ. Усний твір-опис приміщення

22
Зміни приголосних при творені слів: іменників з суфіксом -ин(а) від прикметників

23
Зміни приголосних при творені слів: прикметників із буквосполученням -чн - (шн-)

24
Зміни приголосних при творені слів: відносних прикметників 3 суфіксами -ськ, -цьк, -зьк та іменників -ств(о), -цтв(о), -зтв(о)

25
Складні слова. Сполучні -о, -е в складних словах. Творення складноскорочених слів

26-27
Правопис складних слів разом і через дефіс, написання слів з niв-; правопис складноскорочених слів

28
Контрольна робота за темою «Словотвір. Орфографія»

29
РЗМ. Письмовий твір-опис приміщення

Морфологія. Орфографія
30
Загальна характеристика частин мови

31
Іменник як частина мови: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль. Іменники - назви істот і неістот (повторення). Іменники загальні і власні. Велика буква і лапки у власних назвах

32
РЗМ. Повідомлення на лінгвістичну тему в науковому стилі

33
Рід іменників (повторення). Іменники спільного роду.
Число іменників (повторення). Іменники, що мають форми тільки однини або тільки множини

34-35
Відмінки іменників, їхнє значення. Поділ іменників на відміни. Відмінювання іменників І відміни.

36-37
Відмінювання іменників II відміни. Особливості відмінювання іменників чоловічого роду в родовому відмінку. Букви -а, (-я), -у,
(-ю) В закінченнях іменників чоловічого роду II відміни

38-39
Відмінювання іменників III відміни

40-41
Відмінювання іменників IV відміни

42-43
РЗМ. Контрольний досконалий переказ тексту художнього стилю з елементами опису приміщення

44-45
Незмінювані іменники. Відмінювання іменників, що форму лише множини

46
Контрольний диктант. Контрольне читання мовчки

47
РЗМ. Аналіз контрольного переказу

48
Підсумковий урок в кінці семестру


 6  КЛАС
УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА
70 годин, 2 години на тиждень
п/п
Зміст навчального матеріалу
К-сть
годин
Дата
1
Вступ. Книжка в житті людини. Книги в Київській Русі. Сучасний читач і його роль у новому «житті» твору.

1

2
Календарно-оорядові пісні. Роль і місце пісні в житті українців. Головні календарні обряди. Народна обрядова пісня, її різновиди.
ТЛ: народна пісня

1

3
Пісні літнього циклу: «Уржі на межі», «Ой біжить, біжить мала дівчина», «Проведу я русалочки добору» (русальні), «Заплету віночок», «Ой вінку мій, вінку», «Купайло, купайло» (купальські), «Маяло житечко, маяло», «Там у полі криниченька» (жниварські)

1

4
Піст зимового циклу: «Ой хто, хто Миколая любить», «Засівна», «Нова радість стала», «Добрий вечір тобі, пане господарю!», «Щедрик, щедрик, щедрівочка».

1

5
Веснянки: «Ой весна, весна — днем красна», «Ой кувала зозуленька», «Кривий танець».
ТЛ: повтори (рефрен), анафора.

1

6
Народні колискові пісні. «Ой ти, коте, коточок», «Ой ну, люлі, дитя, спать». Колискова пісня в житті дитини. Провідні мотиви колискових. їхні лексичні особливості.
ТЛ: колискова

1

7
Позакласне читання
Фольклорне свято. Загадково прекрасна і славна давнина України.

1

8
РЗМ.  Контрольний письмовий твір-розповідь «Пісня — душа народу».

1

9
Контрольна робота за темою «Календарно – обрядові пісні»

1

10, 11
Пісні літературного походження. «Ще не вмерла Україна»                                    П. Чубинського, М. Вербицького — національний гімн нашої держави.
TJI: пісня-гімн.

2

12, 12
Легенда про дівчину-Україну, яку Господь обдарував піснею. «Молитва» О. Кониського, «Ой, у лузі червона калина похилилася»
С.Чарнецького і Г.Труха, «Як тебе не любити, Києве мій».

2

14
Література рідного краю
Авторські пісні, що стали народними

1


15, 16

Микола Вороний. Коротко про письменника. «Євшан-зілля». Поема про необхідність повернення людині історичної пам’яті, усвідомлення своєї національної приналежності. ТЛ: ліро-епічний твір, поема.


2

17
Тарас Шевченко. Відомості про перебування поета в Санкт-Петербурзі. Провідний мотив вірша «Думка» («Тече вода в синє море...»).
ТЛ: ліричний твір, строфа.
1

18
Історична основа поеми «Іван Підкова». Патріотичні мотиви, героїчний пафос твору, зображення в ньому історичного минулого.

1

19
Контрольна робота за темою «Загадково прекрасна і славна давнина України»

1

20, 21
Леся Українка. Дитинство поетеси, роль родини у її вихованні. «Мрії», «Як дитиною, бувало...».

2

22
Леся Українка«Тиша морська», «Співець».

1

23, 24


Володимир Винниченко. Цікава історія з життя письменника. «Федько - халамидник». Художня розповідь про дивовижного хлопчика Федька, його життя і пригоди, стосунки з однолітками.

2




25
Щедрий на добро внутрішній світ героя. Федько як особистість.
ТЛ: епічний твір, головний герой, другорядні герої.


1

26
РЗМ.  Усний твір-роздум про роль краси в житті людей (на основі складеного плану).

1

27
Контрольна робота за темою «Творчість Лесі Українки та
Володимира Винниченка».

1

28
Станіслав Чернілевський. «Теплота родинного інтиму», «Забула внучка в баби черевички». Настрої і почуття, висвітлені в поезіях.

1

29
Виразне й усвідомлене читання віршів.

1

30
Позакласне читання
 Твори сучасних українських письменників про дітей.

1

31,32
Ірина Жиленко. «Жар-птиця», «Підкова», «Гном у буфеті». Поетичні роздуми про дружбу, доброту, красу, про людське щастя і шляхи до нього, про те, що може врятувати сучасний світ.

2

  
6 клас
РОСІЙСЬКА МОВА

Зміст програмного матеріалу
Дата
1
Російська мова серед інших мов світу

2
Лексичне багатство російської мови. Власне російські та запозичені слова

3
Вживання іншомовних слів. Робота зі словником іншомовних слів

4
Вживання іншомовних слів. Робота зі словником іншомовних слів

5
Загальновживані слова та слова пасивного слововживання

6
Застарілі слова

7
Неологізми

8
Класифікація деяких груп слів

9
Фразеологізми. Джерела російської фразеології. Словник фразеологізмів

10
Контрольна робота за темою «Вступ. Лексикологія»

11
Словотворення. Основа слова. Значущі частини слова

12
Словотворення. Основа слова. Значущі частини слова

13
Правопис букв е, и в корені слова

14
Правопис голосних о,а в корені  слова

15
Правопис голосних о,а в корені  слова

16
Правопис коренів -раст- (-рощ-), - рос-

17
Правопис префіксів з- , с-

18
Букви ы після префіксів

19
Правопис букв и, е в префіксах пре- , при-

20
Правопис букв и, е в префіксах пре- , при-

21
Букви е, и в суфіксах -ев- (-ив-), -ек-(-ик-), -ец-(-иц-)

22
Букви е,о після шиплячих та ц у суфіксах і закінченнях іменників та прикметників

23
Написання  суфікса -ск-

24
Написання -н- , -нн- в прикметниках

25
Основні способи словотворення в російській мові. Робота зі словником

26
Основні способи словотворення в російській мові. Робота зі словником

27
Складні слова, абревіатури. Постфікс -о- , -е- в складних словах. Написання слів окремо, через дефіс

28
Складні слова, абревіатури. Постфікс -о- , -е- в складних словах. Написання слів окремо, через дефіс

29
Написання слів з префіксом пол- , полу-

30
Контрольна робота за темою: «Морфеміка. Словотворення. Орфографія. Орфоепія»

31
Контрольне аудіювання тексту. Списування.

32
Повторення вивченого матеріалу





                                                                         10 клас
УКРАЇНСЬКА МОВА

Зміст програмного матеріалу
Дата
1
Функції мови та мовлення. Роль мови у формуванні і самовираженні особистості

2
РМ. Поняття культури мовлення і спілкування. Професійне спілкування. Діалог, монолог, полілог у професійному спілкуванні

3
РМ. Вимоги до культури мовлення. Етичні норми мовленнєвої культури. Етика професійного спілкування

4
Рівні мовної системи. Функціонування в тексті основних одиниць мови: звуків мовлення, значущих частин слова, слів, словосполучень, речень


5
РМ. Аудіювання текстів різних типів і стилів, жанрів мовлення. Слухання і розуміння текстів професійної тематики. Тематичні виписки , цитати

6
Дотримання норм літературної мови. Основні норми української літературної вимови

7
Складні випадки правопису ненаголошених голосних, мякого знака, апострофа. Стилістичні засоби фонетики

8-9
РМ. Письмовий контрольний переказ із творчим завданням

10
Контрольна робота з теми «Звуки мовлення, значущі частини мови, словосполучення, речення»

11
РМ. Читання текстів різних стилів, типів, жанрів мовлення з використанням способів поглибленого , швидкого читання, читання-сканування

12
Морфологічна будова слова. Основні орфограми в коренях, префіксах і суфіксах

13
РМ. Монологічне мовлення. Переказ прослуханого монологічного мовлення. Переказ прочитаного тексту на професійну тему

14
Творення слів. Стилістичні засоби словотвору. Абревіатури в науковому стилі

15
Контрольна робота з теми «Основні орфограми в коренях, префіксах, суфіксах. Творення слів. Стилістичні засоби словотвору»
РМ. Контрольне читання мовчки

16
Контрольний диктант







10 клас
УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА

Зміст програмного матеріалу
Дата
1
Вступ. Українська література в контексті розвитку суспільства другої половини ХІХ ст. Літературний процес. Літературознавство як наука про літературу. Українська література у світовому контексті, її особливість на загальноєвропейському тлі.

Література 70-90-х років ХІХ ст.
2
Складні суспільно-політичні умови розвитку. Новий етап національно-визвольного руху, культурно-просвітницька діяльність «Громад». Періодичні видання. Розвиток реалізму, натуралізму, пізній романтизм.

3
Іван Нечуй-Левицький. Життя митця і його творчість як новий імпульс української літератури. Її загальна характеристика.

4
«Кайдашева сімя» - соціально-побутова повість-хроніка. Реалізм твору, вічна актуальність проблеми батьків і дітей.

5
«Кайдашева сімя». Колоритні людські характери в повісті. Українська ментальність, гуманістичні традиції народного побуту й моралі. Утвердження цінностей національної етики засобами комічного.

6
РМ. Дискусія на тему «Сім’я Кайдашів у сучасному світі ».

7
Позакласне читання.
І.Нечуй-Левицький . Повість «Микола Джеря»

8
Панас Мирний (П. Я. Рудченко). Життєвий і творчий шлях. Загальна характеристика творчості. Соціально-психологічний роман «Хіба ревуть воли як ясла повні?», свідчення великих можливостей у художньому дослідженні дійсності. Історій написання роману, співавторство з Іваном Біликом.

9
Широта представлення народного життя. Еволюція Ничипора Вариниченка: від правдошукацтва до розбійництва. Типове й екстремальне в долі героя.

10
Люди соціального дна в романі «Хіба ревуть воли…». Роздум над проблемою життєвого вибору персонажів. Жіночі образи в повісті

11-12
РМ. Контрольний твір-роздум на тему «Зображення покріпачення України в романі П.Мирного «Хіба ревуть воли, як ясла повні»

14
Ідейне спрямування твору . Художня майстерність. О.Білецький про місце роману в історії української та зарубіжної психологічної прози. Зіставлення особливостей стилю творів П.Мирного та І.Н-Левицького

15
Українська драматургія і театр 70-90 років ХІХ ст..

16
І.К.Карпенко-Карий – великий обсерватор життя.

17
Комедія І. Карпенка-Карого «Мартин Боруля», її сценічна історія. Психологічна переконливість розкриття образу Мартина Борулі.

18
Контрольна робота з теми «Література 70-90 рр.ХІХ ст.. І.Нечуй-Левицький, П.Мирний, І.Карпенко-Карий

19
М. Старицький. Життя і творчість. Багатогранність діяльності Основні мотиви поетичної творчості. Історико -романтична повість «Оборона Буші»

20
Позакласне читання. М.Старицький «»Талан»

21
І. Я. Франко. Життєвий і творчий шлях митця. Багатогранність діяльності в українській культурі, її вплив на культурний і політичний розвиток України.

22
 «Гімн» - один із найкращих творів революційно-патріотичної лірики в українській літературі.

23
Символ вічної жіночності, материнства й краси в поезії «Сікстинська мадонна».

24
Поетична збірка «Зів’яле листя»: «Безмежнеє поле…», «Ой ти, дівчино, з горіха зерня», «Чого являєшся мені…». Місце любовної теми у творчості І. Франка. Життєві імпульси появи творів

25
«Легенді про вічне життя» із поезією «Зів’ялого листя». Драматизм людських стосунків, роздуми про безсмертя людини, взаємне кохання.

26
«Декадент» - поетичне кредо І. Я. Франка. Вираження життєвої позиції ліричного героя - митця.

27
Поема «Мойсей» - одна з вершин творчості І. Франка. Проблематика твору. Образ Мойсея. Пролог до поеми – заповіт українському народові.

28
Новела «Сойчине крило» - жіноча доля в новітній інтерпретації. Образ героя-адресата.    Гуманізм новели.

29
Роль І. Франка у розвитку драматургії і театру. Значення творчості, її актуальність.

30
Б. Грінченко . Життя й різножанрова творчість. Багатогранність діяльності. Тематика поетичних творів. Грінченко - перекладач. Оповідання «Каторжна»

31
Контрольна робота з теми «Українська драматургія і театр 70-90-х  рр.ХІХ ст.. Сторінки української поезії і прози 70-90-х  рр. ХІХ ст.»

32
Систематизація знань, умінь та навичок














11 клас
УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА

Зміст програмового матеріалу
Дата
1
Суспільно-історичні умови розвитку української літератури ХХ ст., основні стильові напрями. Українська література ХХ ст. як новий етап в історії національної культури. Актуалізація проблем: митець і влада, свобода творчості.

2
Павло Тичина – найбільший модерніст 20-х років. Наскрізна оптимістична тональність, життєствердна настроєвість (зб. «Сонячні кларнети»): “Арфами, арфами...”, “О панно Інно...”, “Ви знаєте, як липа шелестить...”.
Вивчити напамять: “Арфами, арфами...”, “О панно Інно...”

3
П.Тичина . «Одчиняйте двері».
Художнє відтворення національно-визвольного пробудження народу, уславлення борців за вільну Україну у вірші “Пам’яті тридцяти”.

4

Авангардні тенденції в українській поезії 1920-х років.

Михайль Семенко –  поет-футурист, сміливий експериментатор. Урбаністичні мотиви його лірики, їхня змістова новизна, деструкція класичної форми  у віршах “Бажання”,  “Місто” й “Запрошення”.

5
Група київських “неокласиків». Їхнє творче кредо, орієнтація на традицію, класичну форму вірша («Київ − традиція» М. Зерова).

6
Філософічність, афористичність лірики М. Зерова й М. Рильського. Мотиви пошуків душевної рівноваги, краси в житті та в душі, вітаїзм, сповідальність у віршах М. Рильського “Молюсь і вірю...”, “Солодкий світ!..”
Вивчити напамять: одну з поезій на вибір

7-8
Євген Плужник – один із провідних поетів «розстріляного відродження». Мотив туги за минущістю краси, гармонією світу і людини, мить і вічність у чуттєвому вираженні («Вчись у природи творчого спокою...», “Ніч... а човен – як срібний птах!..”, “Річний пісок...”).  Сповідальність, ліричність, філософічність лірики Є. Плужника (“Для вас, історики майбутні...”). 
Вивчити напамять: одну з поезій на вибір

9
Жанрово-стильове розмаїття прози. Нові теми, проблеми. Зв’язок із
 поезією.
Микола Хвильовий. Життєвий і творчий шлях письменника.

10
Тематичне й стильове розмаїття прози М. Хвильового. 
“Я (Романтика)”— новела про добро і зло в житті та в душі.

11
М.Хвильовий. «Кіт у чоботях»,»Вальдшнепи», «Сентиментальна історія», «Санаторійна зона» (на вибір)

12
Григорій Косинка. Трагічна доля митця. Змалювання строкатої картини життя крізь призму долі й душі людини.

13
Новела  Г. Косинки «В житах» - пошуки порушеної гармонії

14
Контрольна робота з теми «Українська література 1920-1930-х роках.  Поезія. Проза»

15
Юрій Яновський. Творча біографія митця. Роман у новелах “Вершники” як «реабілітаційний двійник» «Чотирьох шабель».
Умовність зображення в новелі “Подвійне коло”, ідея протиставлення загальнолюдських вартостей класовим.

16
Ідея нетлінної вартості національних основ буття, спадковості поколінь, духовної пам’яті  в новелі Ю. Яновського “Дитинство”. Утвердження високих загальнолюдських ідеалів вірності й кохання, відданості громадянському обов’язку в новелі Ю. Яновського “Шаланда в морі”.

17
Валер’ян Підмогильний. Життєвий шлях письменника. 

18
Валер’ян Підмогильний. «Місто»
Світовий мотив підкорення людиною міста, самоутвердження,
 інтерпретовані на національному матеріалі в романі.
РМ. Контрольний домашній твір

19
Остап Вишня. Трагічна творча доля українського гумориста, велика популярність і значення його усмішок у 1920-ті роки. Засоби гумору в усмішці “Моя автобіографія”.

20
Оптимізм, любов до природи, людини, м’який гумор як риси індивідуального почерку Остапа Вишні в «Мисливських усмішках»: “Сом”, “Як варити і їсти суп із дикої качки”. 

21
Розвиток національного театру , драматургії 1920−1930 рр. Життєвий і творчий шлях М. Куліша

22
М.Куліш. Національний матеріал і вселюдські «вічні» мотиви та проблеми у п’єсах. Сатирична комедія  «Мина Мазайло».

23
Драматургічна майстерність автора  у створенні комічних характерів і ситуацій, у використанні діалогів та ремарок, у мовній характеристиці героїв. Сценічне втілення. Актуальність п’єси в наш час. 

24-25
РМ. Контрольний твір – роздум на тему: «Значення пєси М.Куліша «Мина Мазайло» вчора і сьогодні»

26
Автономність, відкритість зарубіжним традиціям і новітнім процесам, високий розвиток літератури в Західній Україні до 1939 р. Життя і творчість Б.-І. Антоновича. «Автопортрет», «Вишні». Аполітичність, наскрізна життєствердність, метафоричність і міфологізм поезій

27
Міфологічність образу, екзотика лемківського краю в контексті вселюдських мотивів у поезіях  Б.-І. Антоновича  “Вишні”, “Зелена євангелія”, “Різдво”.
Вивчити напамять: 2поезії

28
Осип Турянський. Коротко про письменника. Історичний матеріал Першої світової війни як предмет художнього узагальнення у творі «Поза межами болю». Поема у прозі, що хвилює, єднає людські серця, звільняє і просвітлює душу.

29
О.Турянський. «Поза межами болю». Ідея перемоги духа над матерією

30
РМ. Дискусія – узагальнення на тему : « «У чому сенс життя?»

31
Контрольна робота з теми «Українська література 1920-1930 рр. Проза. Драматургія. Українська література за межами України

32
Узагальнення і систематизація вивченого









11 клас
УКРАЇНСЬКА МОВА

Зміст програмного матеріалу
Дата
1
Вступ. Українська мова у світі. Українська діаспора

2
Найважливіші відомості з синтаксису і пунктуації: словосполучення і речення, синтаксичні зв′язки в них. Класифікація речень за будовою. Стилістичні особливості простих і складних речень. Синтаксичні норми

3
РМ. Поняття комунікації як діяльності учасників спілкування з метою інформаційного обміну та взаємовпливу. Усне й писемне ділове спілкування. Дотримання ознак культури мовлення – важлива передумова ефективної комунікації

4
Особливості вживання в мовленні односкладних і двоскладних, поширених і непоширених, повних і неповних, ускладнених і неускладнених простих речень. Інтонування різних видів простих речень

5
РМ. Переклад текстів різних стилів, типів, жанрів. Синхронний переклад текстів на професійну тематику, сприйманих слухом.
Усний переказ тексту на професійну тематику із творчим завданням

6
РМ. Контрольний докладний переказ тексту художнього стилю з творчим завданням

7
Особливості вживання в мовленні різних видів складних речень.
Інтонування різних видів складних речень. Синтаксичний аналіз

8
Контрольна робота з теми «Поглибленняя і систематизація найважливіших відомостей із синтаксису, пунктуації, лінгвістики тексту й стилістики». Тестування

9
РМ. Тематичні виписки, тези, конспект прочитаної науково-популярної статті

10
РМ. Переклад тексту українською мовою

11
Особливості вживання у мовленні різних видів складних речень. Інтонування різних видів складних речень. Синтаксичний аналіз

12
Основні пунктограми в простому і складному реченнях, у реченнях з прямою мовою та в діалозі. Пунктуаційний аналіз. Способи цитування

13
РМ. Контрольний твір-роздум на морально-етичну тему в публіцистичному стилі
РМ. Контрольне читанні мовчки

14
Контрольний диктант

15
Контрольна робота з теми: «Поглиблення і систематизація відомостей  із синтаксису, пунктуації, лінгвістики та стилістики» Тестування

16
Текст як середовище функціонування мовних одиниць. Основні ознаки тексту. Зміст і будова тексту. Текст у професійному спілкуванні



9 клас
Календарне планування з факультативу
№ з/п
Зміст програмного матеріалу
Дата

Морфологія і  правопис

1
Правопис дієслова та його форм. Правопис закінчень дієслів у теперішньому і майбутньому часі.

2
Дієвідміни дієслів і їх визначення.

3
Наказовий спосіб дієслів.

4
Неособові форми дієслова: активні  й пасивні дієприкметники, безособові форми на –но, -то.

5
Творення і правопис дієприслівників.

6
Правопис прислівників.  –нн і –н у прислівниках, не і ні з прислівниками.

7
Написання прислівників разом і через дефіс. Написання прислівникових сполучень окремо.

8
Правопис службових частин мови. Морфологічні ознаки службових частин мови.

9
Правопис похідних прийменників.

10
Правопис похідних сполучників.

11
Правопис часток.

12
Правопис вигуків.


Синтаксис і пунктуація

13
Просте речення. Будова простого і складного речення. Розділові знаки.

14
Головні і другорядні члени речення. Тире між підметом і присудком.

15
Головні і другорядні члени речення. Тире між підметом і присудком.

16
Типи речень. Розділові знаки в неповному реченні.

17
Однорідні члени речення. Поняття про однорідні члени речення. Розділові знаки.

18
Розділові знаки при однорідних членах речення з узагальнюючими  словами.

19
Розділові знаки при однорідних членах речення з узагальнюючими  словами

20
Відокремлені члени речення. Відокремлені означення. Розділові знаки при них.

21
Відокремлені обставини. Розділові знаки при них.

22
Відокремлені додатки. Розділові знаки при них.

23
Відокремлені прикладки. Розділові знаки при них.

24
Слова, синтаксично не повязані з членами  речення. Вставні слова, словосполучення і речення.

25
Звертання, розділові знаки при них.

26
Складне речення. Складносурядне речення. Розділові знаки.

27
Складнопідрядне речення, розділові знаки при них.

28
Безсполучникові складні речення. Розділові знаки.

29
Речення з різними видами звязку.

30
Порівняльні звороти.

31
Пряма мова. Заміна прямої мови непрямою.

32
 Цитати. Розділові знаки.

33
Діалог. Розділові знаки.

34
Диктант.


9 клас
Світова література
№ пп
Зміст програмного матеріалу
Дата
1
Вступ. Бароко як перший загальноєвропейський художній напрям . Європейське і українське бароко.

2
Педро  Кальдерон -  видатний драматург і поет іспанського бароко. «Життя – це сон» як втілення світоглядних і художніх принципів бароко.

3
Філософсько-моральний конфлікт драми.

4
Причини і наслідки еволюцій образу Сехісмундо.

5
Із літератури класицизму. Класицизм як художній напрям у літературі  17 ст. Філософське та естетичне підґрунтя класицизму. Основні правила класицизму.

6
Мольєр – комедіограф, актор, театральний діяч. Провідні теми та художні особливості комедій Мольєра.

7
«Міщанин-шляхтич». Втілення в комедії рис класицистичної комедії (герой-носій однієї пристрасті)

8
Висміювання безпідставних претензій буржуа Журдена на аристократизм, інтелігентність, освіченість.

9
Засоби творення смішного в комедії. Виховний потенціал твору.

10
Урок позакласного читання. П.Бомарше. «Весілля Фігаро».

11
Контрольна робота за темою «Література бароко. П.Кальдерон. Літературний класицизм. Мольєр.»

12
Із літератури 18 ст.  Просвітництво. Розвиток звязного мовлення. Просвітництво як літературна епоха. Розмаїття виявів літературного життя: виникнення та розвиток худ. Напрямів, нових жанрів.

13
Вольтер. «Простак». Ідейний зміст і художня структура філософської повісті «Простак», сенс її назви.

14
Конфлікт «природної людини» Гурона і французького суспільства як центральний у творі.

15
Антимонархічні та антиклерикальні мотиви твору. Гурон і Гордон у Бастилії.

16
Трагізм долі мадемуазель де Сент-Ів і Гурона.

17
Контрольний твір на тему : «Проблема добра і зла в комедії Вольтера «Простак».

18
Й.В. Гете. Життєвий і творчий шлях. Гете і Просвітництво.

19
Трагедія «Фауст»- вершина творчості Гете й одна з найвидатніших творів світової літератури. Історія створення, композиція та проблематика.

20
Образ Фауста як втілення динамізму нової європейської цивілізації., пошуки сенсу буття і призначення людини.

21
Опозиція Фауст- Мефістофель , діалектне вирішення проблеми добра і зла. Фауст і Маргарита.

22
Контрольна робота «Із зарубіжної літератури18 ст. Вольтер «Простак». Гете «Фауст»

23
Й. Шиллер. Естетичні погляди письменника.Просвітницька тематика його драм.

24
 «Вільгельм Телль» - народна драма. Поетизація в ній боротьби за національну незалежність і свободу особистості.

25
Символічний сенс сцени на Рютлі(?). Геслер і В. Телль 6 причинии і характер протистояння.

26
Особливості драматичного конфліктуу творі та його художнє втілення. Контрольний домашній твір за драмою Й.К.Шиллера Вільгельм Телль».

27
Із літератури романтизму. Особливості романтизму як худ. напряму, його естетичні принципи. Специфіка романтичного світосприйняття. Багатство і розмаїття літературного романтизму, ойого художні відкриття, представники.

28
РЗМ. Захист рефератів на тему «Особливості розвитку романтизму Німеччині, Англії, Франції та США».

29
Ернест Гофман – багатогранний митець-романтик.

30
«Крихітка Цахест» на прізвисько Ціннобер»- шедевр романтичної казки –новели.

31
Протистояння митця та філістера – основний конфлікт казки-новели. Сатирико-метафоричний зміст твору. Іронія і гротеск у творі. 

32
Специфіка романтичного переплетіння реальності та нестриманої фантазії, контраст високого і защемлено-буденного.

33
Контрольна робота за темою «Гофман «Крихітка Цахес».







Немає коментарів: